#RAPORT
TOP 50 sportowców z największą wartością marketingową

17 listopada brytyjska firma Sports Media Pro we współpracy z firmami North Star, Tag Analytics i Sponsor Pulse opublikowała na swoich kanałach ranking 50 sportowców o największej wartości marketingowej. Badaniu poddano 700 zawodników i zawodniczki z 24 najpopularniejszych dyscyplin sportowych. Po wstępnej selekcji, stu dwudziestu sportowców zostało poddanych szczegółowemu badaniu.


Pierwszym z czynników, które decydowały o pozycji w rankingu była siła marki. Ocenie podlegały wyniki sportowe i postawa poza areną zmagań, profil sportowy zawodnika, a nawet kraj pochodzenia. Sportowiec mógł otrzymać w tej kategorii maksymalnie 20 punktów. Kolejnym ważnym czynnikiem była popularność i zasięgi sportowca. Na plus wpływają tutaj liczba obserwujących sportowca w social mediach, profil demograficzny fanów i ich zaangażowanie. Maksymalna liczba punktów do zdobycia w tej części badania to 50 punktów. Całość oceny uzupełnia wynik potencjału ekonomicznego zawodnika lub zawodniczki. Analitycy nie oceniali w tym segmencie klasycznego wskaźnika ROI (zwrot z inwestycji), ale przede wszystkim potencjał na wzrost popularności sportowca i jego zaangażowanie w działalność na rzecz środowiska i prospołeczną. Sports Pro media podkreśla, że najważniejsze w tym badaniu było pokazanie jaki profil gwiazdy sportu można najlepiej skomercjalizować w erze cyfrowej. 

Pierwsze miejsce w zestawieniu otrzymał Cristiano Ronaldo zdobywając 91 punktów rankingowych na 100 możliwych. 68 punktów i drugie miejsce przypadło Serenie Williams. Na najniższym stopniu podium stanął Lewis Hamilton zdobywając blisko 65 punktów. W tegorocznej edycji rankingu znalazło się w nim rekordowo dużo kobiet, a sportem, który najbardziej święcił tryumfy była piłka nożna.

Na liście nie zabrakło też miejsca dla Polaka. Robert Lewandowski uplasował się na 37 miejscu, zdobywając 30 punktów i wyprzedzając greckiego gwiazdora koszykówki, Giannisa Antetokounmpo, o 0.10 punkta. 

Pełny ranking znajdziecie na stronie https://50mm.sportspromedia.com/athletes/

 

Raport: Rynek sponsoringu sportowego w Polsce
Rynek sponsoringu sportu w Polsce będzie systematycznie rósł. Taki wniosek płynie z raportu opublikowanego przez agencję Publicon ...
Więcej
Social media. Jakich aplikacji używać?
Przygotowaliśmy listę aplikacji, które ułatwią tworzenie socialowego contentu.
Więcej
Jak NBA wyznacza standardy w marketingu sportowym i cały czas ucieka konkurencji? 
Niezależnie jak duża i rozpoznawalna jest twoja marka, jeżeli nie myślisz w kategoriach ciągłego rozwoju prędzej czy ...
Więcej