#PUBLICONSPORT
Ogromne zainteresowanie piłkarskimi mistrzostwami świata. Blisko 55 tysięcy publikacji medialnych 

Piłkarskie szaleństwo powoli opanowuje Polskę. Jak wynika z raportu PSMM Monitoring & More oraz Publicon Sport, pojawiło się już blisko 55 tysięcy publikacji o zbliżających się mistrzostwach świata w Katarze. Dodatkowo w mediach społecznościowych przygotowano 163 tysiące wpisów na ten temat.


Zainteresowanie mistrzostwami świata w piłce nożnej w Katarze, które rozpoczną się 20 listopada jest ogromne i rośnie każdego dnia. PSMM Monitoring & More w swoim badaniu przeanalizował dane od 30 marca (data zakwalifikowania się reprezentacji Polski na turniej) do 25 października. 

W tym czasie na łamach polskich mediach tradycyjnych (prasa, telewizja, internet, radio) pojawiło się blisko 55 tysięcy publikacji dotyczących imprezy. Dane zebrano z ponad 1000 tytułów prasowych, 5 milionów polskojęzycznych portali internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych. W mediach społecznościowych odnotowano ponad 163 tysiące wpisów.  

Zdecydowanie najwięcej publikacji pojawiło się tuż po zakwalifikowaniu się reprezentacji Polski na turniej. Zainteresowanie mediów utrzymywało się na równym poziomie by wzrosnąć od września. 

Pojawiające się treści w zdecydowanej większości skupiają się na rywalizacji sportowej. Tylko niespełna dwa procent całości dotyczy procesu organizacji, wykorzystywania pracowników podczas budowy obiektów oraz łamania praw człowieka. 

W przeprowadzonym przez PSMM badaniu sprawdzono sentyment wpisów w mediach społecznościowych. Zdecydowanie dominuje ton neutralny, natomiast komentarzy pozytywnych pojawiło się zdecydowanie więcej niż negatywnych, które stanowiły zaledwie 6 procent. 

Zebrane dane pokazują niezwykłą wartość piłki nożnej. Sport to coś więcej niż tylko rywalizacja. Coraz ważniejszy jest czynnik ekonomiczny. Choć dominują publikacje o charakterze neutralnym i pozytywnym, to kibice przywiązują szczególną uwagę do doniesień z Kataru o przypadkach łamania praw człowieka. Dlatego ważne jest budowanie standardów, o co muszą dbać firmy angażujące się w sponsoring sportu. Osiągniemy to m.in. poprzez monitorowanie publikacji oraz mierzenie efektów podejmowanych działań – ocenia Szymon Sikorski, prezes Publicon Sport.

Piłkarskie mistrzostwa świata w Katarze rozpoczną się 20 listopada. Finał odbędzie się 18 grudnia. W turnieju wystąpią 32 drużyny narodowe, które będą rywalizować na 8 stadionach w 5 miastach w łącznie 64 spotkaniach.

 

Najciekawsze projekty 2023. Podsumowanie roku Publicon Sport
Rok przepełniony biznesowymi rekordami Polskiego Związku Piłki Nożnej, pierwsza polska kampania reklamowa z udziałem Jeremiego Sochana i ...
Więcej
Raport: Rynek sponsoringu sportowego w Polsce
Rynek sponsoringu sportu w Polsce będzie systematycznie rósł. Taki wniosek płynie z raportu opublikowanego przez agencję Publicon ...
Więcej
Jak NBA wyznacza standardy w marketingu sportowym i cały czas ucieka konkurencji? 
Niezależnie jak duża i rozpoznawalna jest twoja marka, jeżeli nie myślisz w kategoriach ciągłego rozwoju prędzej czy ...
Więcej